The WRC championship is the most challenging motor racing competition in the world.
With the new dynamic weather system, climatic conditions have true-to-life effects: rain and snowfall is now an important game feature as variable traction, different set-ups for each stage, tyre choice and shrewd use of the weather forecasting team all need to be considered.
The single-player Career mode has been rebuilt from the ground up: calendar management, R&D to improve performance, staff recruitment and management (mechanics, engineers, medical and weather teams, finance manager, etc.).
With 50 teams, 14 rallies and over 100 special stages in the 2019 season, WRC 8 has the deepest content ever included in an off-road racing game.