In 1994, at the dawn of 32-bit consoles, one game blew away the competition with its pre-rendered 3D graphics, cartoon-quality animation and atmospheric music – on the 16-bit Super Nintendo!
Donkey Kong Country breathed new life into the character of Donkey Kong, and introduced gamers to Diddy Kong, Cranky Kong, and bad guys the Kremlings.
Join DK and Diddy on a quest to recover their stolen banana hoard. Traverse more than 30 challenging levels, take a ride on animal buddies and survive the madcap mine cart sequences. You'd be bananas not to play Donkey Kong Country!