Double Dribble is a 5-on-5 basketball game for the NES, based on the 1986 arcade game of the same name.
The game features four playable teams as well as adjustable game length and difficulty. Play against the computer or grab a second controller and challenge a friend on the court!
Featuring sampled speech and cut-scenes, and recreating the feel of real basketball with amazing accuracy, Double Dribble was well ahead of its time. Whether you want to relive the excitement or if you missed it first time around, now everyone has a chance to experience this classic game on Virtual Console.