Looking for Mario Kart 8 Deluxe on Nintendo Switch?
Turn your world upside down with Mario Kart 8, only on Wii U! Engage antigravity mode and race up, down and all around amazing courses, competing against other players whether they’re in the same room or on the other side of the world!
Speed over blue antigravity panels to take the race off the straight and narrow and up astonishing waterfalls, along the sides of buildings, and much more. The rules of the road change in antigravity mode too: bump into rival racers for a Spin Turbo speed boost! With gravity-defying racing, aerial jostles while gliding, and fast-paced underwater competition across 32 new and classic courses, every surface can be a racetrack!
Alongside classic karts and nifty bikes, take to the track on a new kind of vehicle with its own unique handling: the four-wheeled quad! Pick tyres, a chassis and glider to create your perfect ride, whether you want unmatched top speed, lightning-quick acceleration, or the smoothest handling. And just as there’s a vehicle to suit every player, there’s a controller for everyone too – take control with the Wii U GamePad, Wii U Pro Controller, Wii Wheel (with Wii Remote), Wii Remote + Nunchuk or Classic Controller Pro.
Go head-to-head with rivals near and far in a range of game modes. Get four players together for local multiplayer* in Grand Prix, VS Race or Battle modes, or jump into online races** for up to 12 drivers. Take part in exciting online tournaments, or create your own: choose the start and end times, tailor the rules to your liking and give out the tournament code for other players to join in!
Share your best racing successes – and your most bitter defeats – with the world through Mario Kart TV. Create a highlight reel showcasing your smooth manoeuvres, high-impact item hits and other action-packed moments, then upload it to YouTube*** for other players to see!
The Mario Kart TV website, where you could watch highlight videos posted from Mario Kart 8, has closed down as of 5th April 2016. We are very thankful to the many people who have used this website since it launched in 2014.
It is still possible to watch Mario Kart TV and upload highlights from within Mario Kart 8 itself.