Experience a new kind of Pokémon battle in Pokkén Tournament for Wii U. In this intense fighting game, Pokémon appear more lifelike than ever before, with amazing graphics and smooth, fluid movements.
Developed in collaboration with The Pokémon Company and BANDAI NAMCO Entertainment, the developers behind the legendary fighting series TEKKEN, Pokkén Tournament brings tight gameplay and incredible control to never-before-seen battles between Pokémon. The gameplay is designed to be enjoyed by a wide range of people – even those who have never played a fighting game or an action game before can easily pick it up and play!
A wide variety of Pokémon make their appearance in Pokkén Tournament, adding depth to the battles! Use Pikachu’s powerful electric shocks and quick movements to overwhelm opponents, pummel foes with Machamp’s unrivalled close-range combat skills, or burn rivals with the white-hot power of Charizard.
Pokkén Tournament can be played in a variety of modes. In Single Battles, you'll play against the CPU – you can choose from three difficulty levels, so everyone from beginners to advanced players can enjoy the challenge.
In Local Battles, two players compete on the same Wii U. In this mode, one player will use the Wii U GamePad and the other player will use a Pokkén Tournament-compatible controller*. This configuration allows each player to see the action from their own perspective, with one player watching the TV screen and the other watching the action on the GamePad**.
In Online Battles***, you will be able to compete in Rank Matches and Friendly Matches. In Friendly Matches, you can easily battle other opponents, including players who you have registered in your Friend List. You can also battle people who have entered the same VS Code as you. In Rank Matches, you'll receive rank points based on the outcome of your matches. Compete to see who has the most rank points or the greater number of victories!
There is also a mode that allows you to connect two Wii U consoles together with a Wii LAN adapter to experience head-to-head action at a full 60 frames per second on separate TVs. In this mode, each player can use any compatible controller.
Pokkén Tournament presents Pokémon battles in a dynamic real-time setting, where Pokémon move and attack in direct response to the player’s commands. The simple, intuitive controls make this a fighting game that’s accessible to players of all skill levels while still offering plenty to learn and master. Alongside this are the stunning visuals and animations that truly emphasise the abilities and characteristics of each Pokémon.
Level Up – While you can play Pokkén Tournament as a pure fighting game you also have the ability to level up each Pokémon individually, assigning skill points to specific attributes as you do. This allows you to build your own Charizard that could specialise in one of the four areas - attack, defense, strategy, or synergy – or be even across the board.