Sonic & All-Stars Racing Transformed
Get ready for an exhilarating race experience that redefines the rules of the road in Sonic & All-Stars Racing Transformed on Wii U! Get behind the wheel of incredible vehicles that transform from cars to boats to planes mid-race, and compete across land, sea and sky in the ultimate speed showdown!
Adapt to changing terrain as you tear through 20 courses inspired by SEGA’s extensive gaming history. Discover alternate routes and shortcuts as roads crumble beneath your tyres and waves surge toward you, making each lap a different experience to the one before it.
As dynamic courses put your racing ability to the test, battle your opponents with a range of weapons that all require skill to aim, fire, evade and block. Racing with style increases your All-Star meter, allowing you to unleash an unbelievable All-Star Move that’ll really ruin your opposition’s day!
Choose from a cast of over 20 classic SEGA characters, from Sonic the Hedgehog to Vyse from Skies of Arcadia Legends, or take the driver’s seat yourself as your Mii character. Get to grips with each character’s unique transforming vehicle and handling style, then drift, boost and barrel roll to overtake your rivals in a rush to the finish line.
The action keeps coming in a wide variety of gameplay modes and challenges. Race through a vast world tour, go for glory in Grand Prix or take on all-comers in Battle arenas. Hit top speed with hectic online multiplayer modes for up to 10 players.
Take pole position with a variety of features that are exclusive to Wii U. Stay one step ahead of the opposition by using the Wii U GamePad as a map, weapon camera or rear view mirror – or perhaps steer with intuitive motion controls. If someone else wants the TV, you can swipe the touch screen at any time to move the action from the TV to the GamePad.
Multiplayer transforms in a number of local gameplay modes* that use the unique capabilities of the Wii U console. Team up with friends to defend an airship from attack, use your monkey ball to squash the competition before they can collect all the bananas and much more. Jump into five-player split-screen – four players enjoy the action on the TV as a fifth player races using the Wii U GamePad and its integrated screen.