Stake your claim for the most famous prize in sport by taking the field in 2010 FIFA World Cup South Africa for Wii. Experience the highs, lows and incomparable drama of attempting to edge out the opposition and get your hands on the coveted World Cup trophy.
Tailored to recreate the carnival atmosphere and nail-biting tension of football on the biggest stage of all, the latest addition to the FIFA soccer series not only includes the 32 teams due to compete in South Africa this summer, but also offers you the opportunity to rewrite history by taking charge of any of the 199 countries that participated in qualification. So, even if your favourite nation narrowly missed out on making the finals this time around, you can still lead them to virtual victory!
Accurate renderings of the ten stadiums scheduled to host the action this summer adds to the overall realism, while fireworks, confetti and streamers bring an explosion of colour to proceedings that reminds you every match is the biggest game of your life.
When the action kicks off, you can enjoy the experience alone or play out the drama with friends and family. Up to four players can take control of events on the pitch, while the option of assigning every team in the tournament to a different person means up to 32 players can select their favoured country and battle to prove their ultimate soccer supremacy!
The Strike It System that first appeared in FIFA 10 returns to add an extra level of intensity. Shaking the Wii Remote at exactly the right moment during set pieces will determine whether penalties and free kicks soar into the net or trundle straight into the keeper’s clutches, while the inclusion of All-Play controls for novices or Pro Control for seasoned players means everyone can get caught up in the World Cup drama right away.
On top of the main tournament, Zakumi’s Dream Team mode invites you to go on a globetrotting tour where every game you win allows you to steal a player from the squad of your fallen rivals. Over time, your victories will help you to amass a star-studded team that can be saved to the internal memory of your Wii Remote and unleashed for action when you visit a friend’s house!
Finally, for that authentic experience of clashing with a rival nation, head online via Nintendo Wi-Fi Connection and pit your football finesse against other players in international matches. Who knows, when the drama of the real World Cup has come and gone, this could be your only chance for sweet revenge.
Get as close to the action of the World Cup as you possibly can without a surprise call-up from your national team manager in 2010 FIFA World Cup South Africa for Wii. Your country is depending on you!