Alice in Wonderland
If you adore being ordered around by mice and rabbits or enjoy beating the stuffing out of a pack of cards, your heavy heart shall no doubt be gladdened by the news that Disney's Alice in Wonderland has whiffled its way onto Wii.
After an absence of 10 long years Alice is drawn once more down the rabbit hole, in the hopes that she may free Underland from the tyrannical reign of the unstoppable Red Queen. Inspired by the Tim Burton film, Alice in Wonderland puts you in control of a team of vibrant characters from Lewis Carroll's literary works, with the task of escorting Alice safely through the treacherous terrain of Underland on an adventure full of frivolity and perplexing puzzles.
Guiding Alice on her journey is a playable cast of familiar faces including the White Rabbit, the Dormouse, the Mad Hatter, the March Hare and (when visible) the Cheshire Cat. Each character has their own unusual specialty and you can switch between members of your team instantly in order to put the right person to the job at hand, whether that's combat, puzzle solving or trap evasion.
The Cheshire Cat can make objects vanish or appear at the drop of a grin, the March Hare shows his true colours as a master of telekinesis, the White Rabbit can manipulate the minutes and direct the flow of time at will, whereas the Mad Hatter bestows a fresh perspective (literally) in order to discover hidden pathways, items and secrets. The Dormouse? A fearsome little fellow with a speed and agility like no other - a capital type to call upon when events require the malign forces of the Red Queen's army to be trounced.
Should a friend come to your tea party there's no need to abbreviate your time in Underland as the game allows another player to drop into or out of the action at a moment's notice. Should you desire to enter a world of uncommon nonsense and topsy-turvy logic, where everything is likely to become curiouser and curiouser as time goes on, make haste to the nearest rabbit hole this instant - Underland will never be the same again.