Boogie
Strut your stuff in the funkiest rhythm game ever to take the dance floor. Boogie on DS invites you to get your groove on to some of the hottest hits in disco history as you turn your self-created Boog into a superstar.
The aim of the game is to keep your Boog’s feet moving to the beat by simply drawing lines with your stylus on the Touch Screen. As long as you follow the on-screen instructions and keep the rhythm, the music will keep playing. Funky dancing will also cause your top screen to become increasingly populated with party freak creatures keen to join your personal party! Mess up, however, and the party freaks will clear off – leaving you to face the music on you own. When they’ve all gone, your dancing days are over.
Before you take the floor, you’ll have to select from one of five unique Boogs then customize their look by choosing from more than 500 items of clothing. You can even design your own patterns for them to wear by just drawing on the Touch Screen! In Career mode the object of the game is to dance your way through five different storylines, progressing up the rankings and unlocking new songs as you go. During dance sessions you’ll be thrown into fun mini-games that will boost your overall score if you can stay on your toes and complete them successfully.
If you really want to prove you are worthy of a place in the limelight, why not challenge your mates to a dance-off in multiplayer mode? Up to four people can compete against each other if they all have their own copy of Boogie, while Single-Card Play means that even if your friend doesn’t own the game you can still connect wirelessly and give them a lesson in how to get their groove on!
And just in case you still don’t feel like dancing, Boogie comes complete with a 3D mode and set of 3D glasses that really bring the action to life before your eyes! So what are you waiting for – the floor is yours!