Call of Duty: World at War has completely changed the rules of engagement. The second entry in the Call of Duty franchise for Wii not only takes you to the front lines, it places you in the final moments of World War II’s most ferocious and unforgiving confrontations.
From the remains of Russia and the ruins of Berlin, to the beaches and jungles of the deadly Pacific Theatre, the volatile action of these final battles will have you on the edge of your seat, whether you’re playing a solo campaign or with others online via Nintendo Wi-Fi Connection.
In these final battles, you’ll play as a U.S. Marine or Russian conscript across a variety of European and Pacific infantry, vehicle and airborne missions. The ruthless and gritty chaos of these battles challenges you to band together with your fellow soldiers to survive the most harrowing and climactic battles from the war.
Call of Duty: World at War redefines WWII games by offering an uncensored experience with unique enemies, jaw-dropping firepower and combat variety, including Kamikaze fighters, ambush attacks, Banzai charges and cunning tactics, as well as explosive on-screen action through all-new cooperative gameplay.
Bringing multiplayer to Wii for the first time in the Call of Duty franchise, the game lets a second player enlist in the war at any time during battle. When a second player activates a Wii Remote, a second crosshair appears on-screen, and the player can help provide cover and added firepower.
Call of Duty: World at War is also optimised for the Wii Zapper. All you need to do is change the controller settings to play the entire game with the Zapper, which incorporates unique gestures and button layouts to your Call of Duty experience.
How do you defeat an enemy willing to die for his cause, one who knows no surrender and no retreat and who will fight to the last breath? It won’t be easy, but with Wii Remote in-hand, you’re just the soldier for the job.