ExerBeat
ExerBeat for Wii makes it easy for everyone to enjoy exercising with rhythm-based routines that span everything from dancing to martial arts movements. Utilising the Wii Remote, and optionally the Wii Balance Board and Wii Remote Plus/Wii MotionPlus accessory, ExerBeat offers 155 exercises and a host of options to help you turn your home into a haven for fitness.
The 155 exercises are split into eight categories, namely: Hip Hop, Latin Dance, Aerobics, Boxercising, Karate, Karate Forms, Yoga/Pilates and Stretching. Whatever type of exercise you opt for, you’ll follow the easy-to-understand instructions of an on-screen trainer. Move your body (and the Wii Remote) to the rhythm then get instant feedback on your workout – discovering exactly how many calories you’ve burned off. You can even create a specific exercise routine tailored to your needs, determining how long you have to exercise, how intense the workout should be or whether you want to target a specific area of your body.
On top of the core exercises on offer, ExerBeat adds to the fun with a Party Fitness mode designed to appeal to younger players. Party Fitness features five distinct games, including Pirate Attack, Pizza Toss, Swimming, Dance Fever and Wall Smasher – all of which will keep players moving as they tackle quirky challenges in colourful settings.
Whatever you’re playing, up to 2 players can enjoy exercising alongside each other and competing for a high score. If you’re flying solo, you can still see how you compare to friends and family via ranking boards and graphs that keep track of multiple players’ progress. And if that doesn’t satisfy your competitive urges, take a run at Around the World mode! In this special bonus mode, your Mii character will travel the world – the number of miles they chalk up determined by your overall workout progress in the game. Not only will a well-travelled Mii earn you bragging rights, it’ll also afford you the chance to learn fascinating facts about the countries they touch down in.
To take the overall ExerBeat experience to the next level, the Wii Balance Board and Wii Remote Plus/Wii MotionPlus accessory offer more in-depth ways to control the fun that can bring about a more intensive exercise experience and potentially a higher calorie loss. However, only a Wii Remote is required to enjoy ExerBeat from the off!