FIFA 12
Behind every great football team lies a driving force – a 12th man spurring them on to victory. In EA SPORTS FIFA 12 for Wii, the hit soccer series returns to once again make you that driving force and put the destiny of your favourite footballers in your hands!
In this latest instalment in the FIFA franchise, you can hit the pitch or the street as you experience gameplay modes unique to Wii. If you’re a traditionalist at heart, you can compete in 11 vs. 11 matches - choosing from over 500 licensed teams that are brought to life with accurate player rosters and authentic kits. Or if you reckon the streets are the best place to hone your fancy footwork, you can mix it with the world’s biggest football icons in rough and ready five-a-side matches.
Taking the football action to new places this year, FIFA 12 for Wii introduces FIFA City into the mix – an innovative concept that will capture every fan’s imagination. As you play through the game’s many modes, you’ll earn awards for everything from scoring a last-minute winner to signing a star player for your team. All the awards you earn (and there are more than 100 to bag) will help build up a city that grows its very own football culture. Unlock buildings and infrastructure to develop your city with, and earn players and new kits to form a local dream team. As your city grows and its team improves you’ll gain access to new tournaments in which you’ll tackle rival cities’ teams on the streets and in stadiums. Will your city ultimately produce a team worthy of lifting the coveted Intercity Cup?
FIFA 12 also sees the return of Manager Mode, only now it’s more in-depth than ever. Trade in the transfer market, train your team and oversee the development of facilities to enhance your club’s reputation – all the while tweaking tactics to perfection in order to stay ahead of the opposition. Alternatively, carve out a career on the pitch in Streets to Stadium mode by creating a player and leading them from the back alleys to the bright lights as you enhance their attributes over several seasons.
With room for up to four players to join the action, a variety of game modes and more football fun crammed in than ever before, FIFA 12 offers a blend of new ideas and familiar challenges that will remind you all over again why you’re so in love with the beautiful game.