Dust off your dancing shoes and get ready to hit the floor all over again as Just Dance 3 brings the beat back on Wii!
This hit-filled addition to the multi-million selling Just Dance series follows the formula of its predecessors whilst adding fun new features to the mix. Players choose from over 40 tracks, grab a Wii Remote and mimic the moves of on-screen dancers to earn points. With stacks of game modes for up to four players and a ready supply of new tunes available from the in-game store, the party never ends!
Just Dance 3 brings hits by the likes of Katy Perry and Cee Lo Green to life in a new way as they become the soundtrack to your sensational dance moves. Classic game modes like Duet, Medley and Simon Says all return to keep fans and newcomers happy, while new gameplay additions let you pick playlists to suit your mood, enjoy routines with individual parts for up to four players and get some exercise in an updated Just Sweat mode.
Players should also prepare to be judged on new, more detailed, scoring criteria. So if you feel like you were never rewarded for showing the most energy during your previous Just Dance routines, don’t worry - Just Dance 3 recognises enthusiastic participation as well as perfect timing and style! And in case your group of mates includes a few wall flowers who refuse to shake their stuff in public, they can still get in on the fun by singing along to the lyrics of every song as they appear on the screen.
If the rhythm really has got you and the game’s 40+ tracks just aren’t enough to satisfy your appetite for moving and grooving, Just Dance 3 makes it easy to extend your playlist. With your Wii connected to the Internet, new songs can be downloaded through the in-game store in exchange for Wii Points. With an ever-expanding collection of new tunes to choose from, you’ll soon have brand new dance-based challenges to face and top tracks to listen to.
Whether you’ve already accepted the invitation to just dance on Wii or have yet to take those tentative first steps into the spotlight, Just Dance 3 features everything you need to turn your living room into party central!
From 14th December, Mario will put the Just Dance 3 dancefloor on fire with a new downloadable "Mario" song, available in the Just Dance Store, exclusively on Wii, for 250 Wii Points.