Jillian Michaels' Fitness Ultimatum
Are you feeling out of shape? Does your exercise regime need a shake up? One of the top personal trainers in the world is here to help point you in the right direction, as Jillian Michaels takes the fight against flab to Wii with a uniquely interactive fitness programme aimed at making you work up a sweat and shed those pounds.
Compatible with the Wii Balance Board accessory (though it is not required), Jillian Michaels' Fitness Ultimatum will see you enrolling as a new recruit at boot camp, where you'll be put through a varied set of exercises in order to achieve your weight loss and fitness goals. The workout can be tailored to your personal requirements, and you’ll start by entering data such as your weight. The intensity of the training sessions is fully adjustable depending on your needs and the time you can spare. So experiment and discover what works for you. Select a light, medium or hard session, and then choose how long you want to do it for: from between 5 to 60 minutes. This flexibility means that you can easily fit regular workouts into your daily routine.
Depending on your priorities, you can choose from four different workout programmes: Weight Loss, Strength Training, Intervals and Hill Climb. You'll then be able to further personalise your workout by choosing your preferred activities from a series of branching paths. For example, you could start with a light warm-up on the track, before progressing to the obstacle course, working your arms and back with some rowing and then releasing stress with a rigorous session on the punching bag.
Jillian Michaels will be with you all the way to encourage you and keep you on the straight and narrow. Unlockable video clips offer advice on topics ranging from healthy eating to how to work out when you're travelling. With Jillian Michael’s Fitness Ultimatum, the goal is most definitely to get fit. But that doesn't mean you can't have a lot of fun along the way!