LEGO Batman: The Videogame
A constant layer of filth always seems to find a way to cover Gotham City. Every time it’s cleaned off, more dirt arrives to take its place. But when the most feared criminal masterminds of Arkham Asylum escape custody, that layer turns into an avalanche of grime. Still, one hero is willing to clean it all up.
Take Batman and Robin into the depths of danger and clean up Gotham City, one block at a time, in LEGO Batman: The Videogame for Wii. As the Dynamic Duo, you’ll leap across the rooftops of Gotham City and dive into the corrupt streets, delivering vigilante justice to the likes of The Joker, The Penguin, Catwoman and Scarecrow.
Or, maybe you’ll indulge your mischievous side and play as the villains, doing your dirtiest to make Gotham City your own.
But it’s the Caped Crusader who has all those wonderful toys. With a collection of high-tech suits, gadgets and cutting-edge vehicles on hand, LEGO Batman: The Videogame gives you all the tools of the superhero, packed tightly into the Wii Remote. Whether you use it to leap, deliver a pounding or precisely aim your Batarang, the Wii Remote will help you navigate the exciting, puzzle-filled levels when the going gets rough. You can also switch between characters at any time, making the Dynamic Duo one force indeed.
Instead of merely switching between the two heroes, why don’t you find a friend and clean up Gotham together? With LEGO Batman: The Videogame’s cooperative multiplayer element, you and a friend can race through Gotham City’s many challenges without skipping a beat.
In addition to the platforming puzzle action, you’ll also get your taste of speed and thrills as you hop into the pilot’s seat of the LEGO Batboat, LEGO Batmobile and LEGO Batwing.
With more than 30 levels, re-creating the classic locations in Gotham City, more than 20 characters to unlock (including bonus hero Nightwing) and the ability to play as the hero or the villain, LEGO Batman: The Videogame’s action will keep you on the edge of your seat.