Bring the curtain down on the Harry Potter story in block-busting style as LEGO Harry Potter: Years 5-7 comes to Wii!
The boy wizard and his friends have come a long way since they first stepped through the gates of Hogwarts, and the closing chapters of the saga find them on a collision course with a chap so nasty he’s usually just referred to as “You-know-who.” If you don’t know who, his associates call him Lord Voldemort, and he’s probably the least pleasant piece of LEGO in the toy box!
LEGO Harry Potter: Years 5-7 invites players to relive events from the final three books and final four films in the Harry Potter series, blending the magic of J.K. Rowling’s fantasy world with the humour and charm of the LEGO videogame franchise. Play as stacks of characters from the Harry Potter universe and team up with a friend in a split-screen co-op mode that lets a second player drop in or out at any moment.
From Harry himself to over 80 unlockable characters like Bellatrix Lestrange and Professor Horace Slughorn, you’ll encounter (and play as) familiar faces at every turn. You’ll also play through 24 story events as you explore lovingly recreated locations like the Ministry of Magic and Godric’s Hollow for the first time in a LEGO Harry Potter game. Wherever your adventure leads you, the playfulness of LEGO will see you interacting with your environment in novel ways as you master advanced magical techniques like the Unforgivable Curses and build towards your ultimate goal of vanquishing evil!
Central to the gameplay are all manner of collectible items that will keep you coming back for more. Find character tokens hidden throughout the game and you’ll be able to exchange them for new LEGO Harry Potter figures to play with from Madam Malkin’s Robes for All Occasions. You’ll also want to bag as many gold LEGO bricks as you can. These rare items are received as a reward for saving fellow students in peril and collecting Hogwarts House Crests that are scattered around each level. Collect all the gold bricks in the game and you look forward to truly magical rewards and bonus content!
With all your favourite characters, new challenges and more magic than you can shake a wand at, LEGO Harry Potter: Years 5-7 for Wii transports you to Harry’s world as you prepare to face off against Lord Voldemort. Are you ready?