Marvel Super Hero Squad: Comic Combat
Take control of your favourite super heroes and get drawn into a comic book world where your every move will shape the future! In Marvel Super Hero Squad: Comic Combat for Wii, the uDraw GameTablet is your ultimate weapon in the fight against evil.
Marvel Super Hero Squad: Comic Combat puts icons like Captain America, the Hulk, and Wolverine under your command as you lead a squad of heroes into battle against the dastardly Doctor Doom. Set in Super Hero City, the game spans six comic book “issues” in which your ultimate goal is to prevent your enemy from snatching a very special pen.
The good news for you is that this very special pen - so coveted by Doctor Doom - starts out in your hands in the shape of the uDraw GameTablet stylus! With deft strokes of the stylus on the uDraw GameTablet, you’ll command the heroes in your squad, launch special attacks and trigger spectacular environmental effects.
Just tap the uDraw GameTablet with the stylus to make heroes walk to a particular point on the screen, or touch an enemy with the on-screen cursor to initiate an attack. More advanced moves include drawing an “X” at a strategic spot to set an Eraser Bomb or drawing a triangle in an area where you’d like to create a diversion that will take enemy eyes off your heroes. Whatever moves you’re making, your actions will drain your Ink Meter. If the Ink Meter gets too low, you can forget about executing special moves or reviving fallen heroes. And while it does slowly refill by itself, the best way to keep it overflowing is by picking up ink bottles you see lying around.
Also lying around Super Hero City are Earthquake icons, and gathering enough of these places the ultimate power in your hands! Once you’ve collected the relevant quota you’re ready to unleash an in-game Earthquake by shaking the uDraw GameTablet left and right. As you do so, every enemy in your path will be shaken off the screen by the forces of nature at your command. Such actions, as well as collecting ink bottles and comic books you see on your travels, will add to your overall score – which is measured in “issue sales”. The higher that score, the more unlockable upgrades and new super hero costumes you’ll earn.
With 10 playable heroes, eye-catching cel-shaded visuals and frantic action that plays out in a novel way, Marvel Super Hero Squad: Comic Combat for Wii puts the fate of Super Hero City firmly in your hands!