NBA JAM
Boomshakalaka! It’s baaaaaaaaack… EA SPORTS NBA JAM revives the classic franchise with vintage NBA JAM gameplay, and all-new features that deliver a fresh new take on the game. Featuring the sights and sounds that fans of the franchise will instantly recognise, EA SPORTS NBA JAM mixes the old school with the new, to deliver a one-of-a-kind sports presentation on Wii.
Shoves, spins and of course, backboard smashing dunks take centre stage with classic two vs. two gameplay that lies at the core of NBA JAM. Choose from all new motion controls, flip the controller on its side, or hook up the Classic Controller or Classic Controller Pro and jump in using classic controls and play with a roster of current NBA players, NBA legends and a few special appearances on the hardwood.
With a distinct art style, NBA JAM brings photo realism to Wii. Unmatched player likeness and reactions exaggerate the outrageous moves that make up the core JAM experience, elevating the already intense gameplay to new heights.
With modes aplenty, classic JAM gameplay, and loads of characters and unlockables, you’ll see why the revival of NBA JAM is a slam dunk.