The world-beating series returns to Wii with the unique, intuitive controls made possible by the Wii Remote and Nunchuk further enhanced, bringing you the most realistic experience of top flight football this side of actually taking to the pitch yourself. With more teams, new tactics and techniques to master and new modes including an exclusive official UEFA Champions League Mode, Pro Evo is back and it's at the top of its game.
Building on the revolutionary control system introduced in the first Pro Evo title for Wii, PES 2009 lets you truly dictate the action on the pitch. Point with the Wii Remote to pick out a player for a pinpoint pass or use it to move your players into position to split the opposition defence. Sophisticated flowing attacks are made possible as never before, while a boosted shooting system offers even more scope for producing spectacular goals.
It's not just up front where PES 2009 lets you take charge - you'll also have superior control when defending, letting you directly command your players to close forwards down, dispossess them or go in for dramatic sliding tackles. Whether you're bearing down on the opposition's goal or under pressure in your own 18-yard box, you'll be calling all the shots. You're also free to tailor the control method depending on your preferences, letting you revisit traditional Pro Evo control methods using the Wii Remote held horizontally or the Classic Controller for Wii.
To further ramp the match day excitement up to fever pitch, PES 2009 boasts a wealth of new modes. With exclusive rights to the UEFA Champions League, Pro Evolution 2009 allows you to compete in one of the world's most thrilling club competitions. In the Become a Legend Mode, you will experience all the emotional highs and lows of taking charge of a promising young player as he aims for the top. For a deeper, more strategic element to the gameplay, the Master League Mode lets you build up a squad from scratch and lead them to glory.
Of course, it wouldn't be Pro Evo without a range of multiplayer options to add a whole new dimension to the fun. Share the excitement by linking two Wii consoles via Nintendo Wi-Fi Connection to enjoy games with up to 8 players simultaneously. A new cooperative mode lets one player use the Nunchuk and Wii Remote to coordinate the game at team level while another player uses the Classic Controller to control individual players. Offering a truly immersive football experience and unparalleled realism, Pro Evolution Soccer 2009 is the next step in football simulation innovation.