With every new season comes fresh hope, another shot at glory and the promise of improvement in every area of the field. Embracing the enthusiasm of football fans the world over, the legendary Pro Evolution Soccer returns to Wii for the 2011 campaign with more to its game than ever before.
PES 2011 - Pro Evolution Soccer once again turns the pitch into your playground as you take control of soccer’s biggest stars and compete in a wealth of challenging game modes. From tackling mates in a quick kick-about to going for glory in the UEFA Champions League, PES 2011 ensures your insatiable appetite for the beautiful game is comprehensively catered for.
Returning for the 2011 season is the option of selecting from two different control methods before the action gets underway. Players can opt to use the Wii Remote and Nunchuk and experience the creative freedom that comes with pointing at players to execute passes and initiate defence-splitting runs with one hand whilst controlling the man on the ball with the other. Alternatively, the Classic Controller offers a more conventional way to dictate the play for footy fans who like to stick with tradition.
And if there are any arguments about which control method makes for the more effective execution, PES 2011 now invites you to settle the score by taking on opponents using different controller set-ups both online and offline.
Online play returns over Nintendo Wi-Fi Connection to open the door for international grudge matches, and with stacks of new moves to try out on the pitch, the competition when you go head-to-head with another player should be hotter than ever.
PES 2011 offers players a new level of control thanks to a multi-directional dribbling system that allows for intricate twists and turns with the ball at your feet. There are also additional feints and skills to master, as well as extra on-field attributes for each player based on their ability ratings. Bringing these new game mechanics to life are more realistic player models and animations, and this time around you can even expect to see some stars singing their national anthems as kick-off approaches!
Capped off with the addition of the South American Copa Santander Libertadores to the existing UEFA Champions League and Master League modes, PES 2011 is a feast of football that continues the legacy of the hit series whilst adding game-changing new features that will leave any soccer supporter salivating.