PUNCH-OUT!!
Get your gloves on and return to the ring – PUNCH-OUT!! is making a comeback! Originally a hit on the Nintendo Entertainment System back when boxers still fought for 15 rounds, the newest instalment in the series comes out swinging on Wii.
An intuitive control scheme takes you closer to the action in the ring than ever before! Unleash hooks, uppercuts and Star Punches by swinging the Wii Remote and Nunchuk, or flip your controller sideways to enjoy the classic NES control scheme.
As big-hearted Bronx brawler Little Mac, you’ll have to launch a one-man assault on the boxing world as you bid to become undisputed champ of the Minor, Major and World circuits. Along the way you’ll lock horns with the likes of Glass Joe, Von Kaiser and the hard-hitting King Hippo. A total of 13 flamboyant fighters stand in your path, every one with a creative new way of trying to make sure you end up face-down on the canvas.
Thankfully, Little Mac can fight back. Armed with the Wii Remote and Nunchuk, punching is a simple case of taking a swing at your opponent whilst holding different combinations of buttons. Soften them up with jabs by pressing up on the Nunchuk Control Stick when you punch, or crash home a super-charged Star Punch by holding the C or A Buttons as you let your hands go.
Of course, if you intend to master the sweet science you’ll have to learn how to hit and not get hit. PUNCH-OUT!! calls on you to keep a close eye on your opponents and learn their attack patterns – hopefully leaving them swiping at fresh air and open to a crashing counter. If it all sounds like a lot to remember when the leather starts flying, you’ll be glad to know the game features a helpful tutorial mode to make sure you get to grips with the basics before you climb through the ropes.
Ultimately, you’ll no doubt want to make sure you’re rightfully recognised as the pound-for-pound king of the ring. PUNCH-OUT!! includes a multiplayer mode that lets you and a friend slug it out to the bitter end. As in the single player mode, you’ll want to land punches at the right moment to build up Star Punch points that translate into almighty haymakers! Landing and dodging blows in Head-to-Head mode earns you Giga Mac Juice. When you have earned enough, you will turn into Giga Mac and can unleash even more powerful blows on your opponent!
Have you always thought you could have been a contender? Then get ready to rumble in the all-action PUNCH-OUT!! for Wii.