PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure
In PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure, it’s up to you to protect the PokéPark from danger by collecting pieces of the precious Sky Prism and ensuring the safety of the PokéPark. But with the Sky Prism pieces spread across all kinds of environments and only attainable after completing tricky challenges, saving the day isn’t going to be easy!
The adventure begins when Pikachu and some Pokémon pals are led into a mysterious tunnel – a tunnel that proves to be a hole leading to a place known as the PokéPark. Within this place lie vast beaches, snowy landscapes, underground mines and – above all – a seemingly never-ending stream of fun games to enjoy!
Taking control of Pikachu, players will traverse a range of unique environments, meeting other Pokémon as they go and accept challenges from them. These challenges, known as Skill Games, could range from playing hide-and-seek to partaking in intense battling action. Whatever the nature of the Skill Game, success might result in Pikachu befriending the Pokémon who issued the challenge.
The Pokémon you befriend will come into play when the time comes to visit the wide variety of very special Attractions found throughout the PokéPark. Attractions are the toughest tests found in the PokéPark, and only by navigating the various challenges they pose will you be able to collect all the pieces of the Sky Prism.
You’ll be able to use any of the Pokémon you’ve befriended to tackle the tests each Attraction presents. Completing the Attraction’s set objective might earn you a piece of the Sky Prism and another new friend. So whether you’re sprinting through Bulbasaur’s Daring Dash or skillfully navigating your way down Empoleon’s Snow Slide, there’s always plenty to play for!
Using the Wii Remote, you’ll explore and play by both holding the controller sideways and also by pointing it at the screen to take advantage of its motion sensing power. Along the way, you’ll build Pikachu’s skills, increasing the speed, strength and the special moves at the Pokémon’s disposal.
As you progress through the park, winning at Skill Games and conquering Attractions, you’ll uncover a riveting story as more of the PokéPark opens up for exploration. And with so many spectacular sights to see, it’s good to know that the game’s Photo Studio feature lets you save snaps you take on your adventure straight to an SD Card – making it easy to relive or share your favourite moments from your adventure.
Get ready for a new kind of Pokémon adventure on Wii where exploration, adventure and a multitude of games collide to create a place beyond your wildest imagination. Get ready to enter the PokéPark!