Project Zero 2: Wii Edition
Twin sisters Mio and Mayu Amakura find themselves lost in a village that has vanished from the map, a village veiled in eternal twilight.
The twins search for a way out of the village. Mio does her best to safely lead her sister, who still walks with a limp caused by a childhood injury. But it soon becomes clear that Mayu is sensitive to the spirit world, and is being steadily possessed by the spirit of a twin who once took part in the village's dark ceremony.
The youngest of the twins, Mio has a bright, positive nature. She still constantly blames herself for the childhood accident where Mayu's leg was injured, and has vowed always to protect her older sister. Mio is less sensitive to the spirit world than Mayu, but when she holds her sister’s hand, she can share visions of the impossible scenes that Mayu can see.
The eldest of the twin sisters, Mayu is quiet and withdrawn. She slipped and fell from a mountain path when she was young, and still walks with a limp. Physically frail, she has grown dependent on her younger sister. Mayu is highly sensitive to the spirit world, but is not capable of controlling the forces acting upon her. She serves as a kind of medium, through which all manner of spirits can communicate with the world of the living.