Rabbids Go Home
The Moon has always been an obsession for slightly crazy factions – werewolves, occultists, NASA. Getting there might have been a small step for man, but believe us, it’s one gigantic leap for those loony Rabbids in Rabbids Go Home, an all new adventure game for Wii.
The half-baked bunnies are back with a vengeance and this time they’re on a mission to reach the Moon. The hedonistic, partying lifestyle they’ve enjoyed on Earth has gotten a bit stale of late and it’s time to take on new territory. The only problem is – how to get there? Showing the true ingenuity of their species, the Rabbids quickly ascertain that the most logical way would be to build a huge pile of…..stuff. Enough stuff to reach the moon in fact. It looks so close after all….
You’ll career through over 15 different game environments and more than 40 missions in your speedy shopping kart, aiming to pick up as many objects as you can. Traffic cones, satellite dishes, menus, skirts, rubbish bins – anything that isn’t nailed down is game for the Rabbids! Control the kart with your Nunchuk and use the trusty Wii Remote to unleash the “Bah!” – your principal weapon against the humans, obstacles and your arch-enemies – the Verminators.
Fancy a trip with some loons to the Moon? Will you ever get there? Find out in Rabbids Go Home, only on Wii.
In Rabbids Go Home, you’re featuring the Rabbids rather than Rayman. What made the team decide to go in that direction?
Rabbids instead of Rayman? I think one of the key things we saw in 2006, when we first created the Rabbids, well, first, they were created by chance – Rabbids were just one enemy for Rayman among the 20 or so enemies in the platform adventure. Everyone loved them on the team, everyone loved them at Ubisoft, and then when we showed the first video everyone loved them across the world. So we really thought there was potential for both characters [Rayman and the Rabbids] and both brands - that’s why we decided to split the brand. But we didn’t want to do it too early as we thought that when we started with the Rabbids alone, we’d need a stronger concept than just a party game.
Before, we had many other ideas and moves for the Rabbids, and actually we thought one Rabbid wouldn’t be as fun. We really wanted to have two Rabbids playing together and mocking each other. For the cinematics and all, it’s always better to have two characters. The shopping kart was really the means to move and collect and we had different tests in terms of control - at first we were tilting the Wii Remote, which wasn’t that convenient, so we then went for something similar to Mario or Zelda and many other Nintendo games. We went for the Nunchuk Control Stick for moving and the Wii Remote for attacking and it works well. Basically, the Rabbid pushing the shopping kart is the one controlled with the Nunchuk and the Rabbid in the shopping kart attacks. We like this mix of the two Rabbids and the shopping kart - we call it the Rabbid Team.
Actually, we will use the Z button. A new feature, which hasn’t been shown yet, is what we call the Cannon Ball; so as well as the two Rabbids you have on screen, you’ll be able to play a third Rabbid. If you’re aiming at the screen, you shoot out this third Rabbid that’s going to stick on the head of a character or enemy and by shaking your Wii Remote you can slow down the enemy. He also helps to make more mess, so if you shake him on something you can destroy more stuff. There are sometimes pieces of items you can’t reach, so you have to aim him and “Pah! Shoot!” and then you have little pieces of the item you can collect with your shopping kart.
The music is very distinctive, and the sounds too - could you talk a little bit about them?
I think in terms of design we have three key elements; one of the elements we had to keep because of the brand is the voice of the Rabbid. One of our programmers in Montpellier is actually the one doing the voice of the Rabbid, so we never changed…we tried to find other actors, more professional ones, but they never managed to get the tone of the voice, so it’s always the same Ubisoft guy doing the voice.
In terms of music design we wanted something new though - the Rabbids have always been partying at the disco and we thought okay, it’s not a party game anymore, let’s bring a new audio style. We have two key things, one theme is the humans, in their little world doing their little things; they clean, they buy stuff, they go to work, just human routine, it’s a kind of parody of every day life. For this, as it’s all about consumerism, we chose the 30s age group and for the period, the sounds of the 60s and 70s. So, when you take the elevator when you go through the levels, you can hear the speakers playing this music, so that’s the basic environment music.
But then once you get in with your Rabbid, it totally changes the audio style and that’s the Romanian Fanfare band called Vagabontu - these 10 guys, they play crazy instruments, so it’s much more loud and crazy, really energetic, and actually it was an idea from our audio designer. We did a first test, we went to Romania and recorded some music, we tried to stick it on the gameplay and it worked really well. It’s really a great story, we started working with them last year and they were working in the middle of nowhere – they didn’t know what a videogame was, and then we had this collaboration and now they’re really in the game, it’s very funny – it works well I guess.