Star Wars: The Force Unleashed
Wield your Wii Remote like a Light Saber and cast your enemies aside by using the Force in Star Wars: The Force Unleashed for Wii. Revealing new secrets about the Star Wars universe, Star Wars: The Force Unleashed throws you into battle against anyone who stands in your way as you carry out the orders of your commander and chief, Darth Vader.
As Lord Vader’s secret apprentice, you must undertake a one-man mission to hunt down Jedi across the galaxy and give them a first-hand lesson in the power of the dark side. As you do so, you’ll hone your ability to use the Force and then unleash it in spectacular fashion.
There are four devastating Force powers to master, all of which can be put to work just by making intuitive movements with the Wii Remote and Nunchuk. Force Push places the power to slam your enemies through walls in your hands, whilst Force Grip enables you to suspend in mid-air those who oppose you before sending them crashing to their demise. Completing your repertoire are Force Repulse and Force Lightning, both of which give you the ability to heap destruction on objects large and small.
On top of your Force powers, you’ll head into battle equipped with the most essential piece of intergalactic weaponry ever developed – the Light Saber. Activating Light Saber attacks by swinging the Wii Remote takes you closer to the Star Wars universe than ever before, and with special attacks and combinations to master, you’ll soon be fit to battle with Jedis the universe over.
As well as the all-action single player adventure, Star Wars: The Force Unleashed on Wii features an exclusive duel mode that lets you and a friend go head-to-head in thrilling battles. Just choose your favourite Star Wars character and show your rival you’re a force to be reckoned with. Play your part in the epic Star Wars story and experience adventure in a galaxy far, far away.