Super Monkey Ball Step & Roll
Step into adventure, as there’s a whole new world at your feet in Super Monkey Ball Step & Roll! The puzzled primates come rolling onto Wii once again - and this time they’re bringing a Wii Balance Board! AiAi, MeeMee, GonGon and Baby, joined by a new character, Jam, need your balance and wits to guide them on the latest Super Monkey Ball journey through an all-new puzzle paradise.
Players who don’t have a Wii Balance Board or simply prefer to play their games sitting on a sofa will be happy to hear that the 70 all-new puzzle levels can also be played by tilting the motion-sensitive Wii Remote to get the ball rolling and collect all the bananas a monkey could wish for!
Also new to the series is the Co-op Mode in which one player uses the Wii Remote to obliterate obstacles, clearing the path ahead for a monkey-rolling teammate on the Wii Balance Board.
Up to four friends can get down to monkey business in 20 zany multiplayer party games featuring fan favourites like Monkey Racing, Red Light Green Light and Monkey Target, as well as brand new ones such as Sky Diving, Sumo Smash and Firefighter. See who can manage their momentum best!
In Super Monkey Ball Step & Roll you’ll need to think on your feet. Get to grips with increasingly difficult courses as you roll through a world where surprises wait around every corner – and keep an eye on those bananas!