Tomb Raider: Underworld
Lara’s back! And this time she’s taking on the power of the Norse Gods in Tomb Raider: Underworld on Wii. Join her on her toughest journey yet as she uncovers dark secrets hidden deep in the jungles of Mexico, on the exotic coast of Thailand and on the windswept wastes of the Arctic Sea, amongst other places. Solve elaborate puzzles cleverly woven into the detailed environment as Lara battles to locate the source of the legendary hammer of Thor. Legend has it that the possessor of this mythical weapon inherits untold power capable of smashing mountains and even overpowering the gods. Lara has succeeded in finding concrete proof of the existence of the Norse underworld while on a diving expedition in the Mediterranean Sea and now she’s in a race against time to track down its location.
With such varied environs to negotiate, Lara has to exploit her tools to their fullest extent. New customised equipment includes a multipurpose grapple hook for climbing, rappelling and wall-running, an all-terrain motorbike built to withstand everything thrown at it, and, exclusive to Wii, a unique multi-tool, which allows Lara to excavate hidden artifacts with a chisel, pliers, torch and an air compressor.