Somewhere out there, across the vast expanses of this world, a war is raging in the skies.
It's a battle for supremacy; to become the greatest pilot the planet has ever seen. Think you're up to the task? Read on and discover if you have what it takes to tackle Star Fox Command's Wi-Fi mode.
Star Fox has 'done' multiplayer before, of course; beginning back in 1997's Lylat Wars and continuing on Nintendo GameCube in 2005's Star Fox Assault. But not only does Star Fox Command on Nintendo DS represent the series' handheld debut but also it marks the first time you can hook up with players anywhere in the world and engage in thrilling aerial dogfights.
Whether you choose to play online via Nintendo Wi-Fi Connection or offline with local wireless link-up, the gameplay is the same; therefore you can practise your skills offline before heading online and challenging the planet's best pilots.
Like all good online shooters, Star Fox Command features a ranking system. In the 'Battle Royale' online mode you begin at rank 'Z' and must battle your way up to the top-gun 'A' ranking by taking part in 'best of three' matches; shooting down opponents and collecting stars that they leave behind. Of course, this is easier said than done.
You can play online against up to three opponents, who could be anywhere in the world. Each game consists of three rounds that take place in a randomly selected choice of arenas - outer space, ocean, city, valley or mountains - some of which have their own natural hazards such as skyscrapers to dodge or canyons to weave in and out of.
Each player pilots an identical (but differently coloured) Arwing and begins at a different corner of the map, giving everyone an equal chance of grabbing one of the power-ups that lie near the centre of the play area; including weapon upgrades (Twin Laser, Plasma Shot), a cloaking device that renders your ship invisible for a short time, and a Time Bomb that explodes after a brief countdown - giving your opponents a small opportunity to escape.
While you play, Fox's helpful robot ROB 64 offers an on-screen commentary; informing players of the arrival of new power-ups and announcing when a player has been shot down or when a star has been retrieved.
And speaking of sneaky players, Star Fox Command punishes people who drop out of matches by docking points from their ranking. To be the best at this game means playing fairly.