How many calories can you burn with Wii Sports?
What’s your favourite game in Wii Sports? Whether you love a round of Golf, consider yourself king of the Tennis court or are unbeatable at Bowling, you can now get an estimated assessment of how many calories you burn every time you play.
By checking out our interactive Wii Sports Calorie Meter and entering your height, weight and roughly how long you play your favourite athletic activities in Wii Sports, the Calorie Meter will figure out the approximate calorie loss resulting from your efforts.
The figures on the site are determined using the MET calculation system, which is also used in Wii Fit Plus to help you keep track of the calories you shed whilst working out on the Wii Balance Board.
Click here to try out the Wii Sports Calorie Meter for yourself and learn more about METs.