When you crash land on a strange planet and discover you’ve only got 30 days to find a way off, it’s probably comforting to know you have a little assistance. Thankfully for the intrepid Captain Olimar, help is at hand in the form of hundreds of willing Pikmin, who’ll follow his every command as he attempts to strategically secure safe passage back home.
NEW PLAY CONTROL! Pikmin is the first game in the NEW PLAY CONTROL! series, and revamps the classic GameCube title by introducing an intuitive new control system that takes full advantage of the Wii Remote and Nunchuk. From today you can find out all you need to know about what’s new in NEW PLAY CONTROL! Pikmin at the game’s official website. Videos of the game in action, as well as a rundown on what curious life forms you can expect to bump into as you explore, should give you a solid grounding in all things Pikmin before the game launches this Friday.