Not long to go now, Inklings! The Splatoon European Championship kicks off at Polymanga in Switzerland from March 30th, with the final rounds taking place on March 31st.
16 of Europe’s best Splatoon 2 teams will prep their Nintendo Switch consoles, sharpen their skills and splat it out for ultimate glory! It’s set to be a showdown of splat-tastic proportions, and we’ll be covering the tournament from start to finish on our various channels.
Then, on 31st March at 12:00 (UK time), the gripping semi-final and final will be broadcast live on Nintendo UK’s YouTube channel and on Twitch, with members of the winning team walking away with a special trophy and jersey, and the title of European Splatoon Champions.
Before the tournament’s final stages commence, Polymanga will host a special virtual concert. Pearl and Marina, of the game’s pop idol-duo Off the Hook, will appear onstage to sing along to a series of tracks and perform their slickest choreographed moves, all accompanied by a live band. The whole concert will be livestreamed on Nintendo UK’s YouTube channel and on Twitch, and will begin at 11:00 (UK time).
As well as getting their tentacles on a sweet trophy and some fresh new jerseys, the winning team will also have the opportunity to represent Europe at the Splatoon 2 World Championship at E3 2018! This special tournament will run from June 11th - June 12th at the Los Angeles Convention Centre. Stay tuned for more details.
Don’t miss the finest Splatoon 2 teams from across Europe battling it out at the Splatoon European Championship. The first rounds take place on 30th and 31st March, with the climactic semi-final and final streamed live on 31st March. The special Off the Hook concert starts at 11:00 (UK time), followed by the livestreamed tournament kicking off at 12.00 (UK time); both will be livestreamed on Nintendo UK’s YouTube and Twitch channels. From June 11th - June 12th, the winner of the Splatoon European Championship will compete for world domination at the Splatoon 2 World Championship at E3 2018.