Metroid Dread Report Vol. 1: A closer look at the reveal trailer
Welcome to the Metroid Dread Report! This series of news articles will introduce the newest information on Metroid Dread for Nintendo Switch and the world of the Metroid series, along with behind-the-scenes glimpses from the game’s development team.
In this inaugural edition, we’ll be going into more detail on certain elements shown in the announcement trailer. Plus, there'll be a few special transmissions from the game’s creators on how intergalactic bounty hunter Samus Aran’s latest adventure took form.
The word 'dread' in the game’s title signifies fear and terror. In this entry in the series, the team has created a fresh new take on the Metroid experience by combining the series’ universal theme of exploration with the concept of a looming, terrifying threat.
"With the Metroid series, we’ve always challenged ourselves to surprise players. The idea for a terrifying threat is a theme that we’ve been thinking about for over 15 years. You could call it fate. We have been able to show a bit of that in the announcement trailer, but there are more threats that Samus must face which we will talk about at a later date."
The X is a terrifyingly lethal parasite that takes over organic creatures, mimicking them afterward based on their genetic information.
It once infected me too. But my life was saved, thanks to a vaccine created from the X's natural enemy: Metroids. Not only that, it made me into the only being capable of fighting this creature that threatens the galaxy.
After a deadly battle with the SA-X, a copy of me at my full capabilities, I finally succeeded in wiping out the X, along with the planet SR388.
One day, the Galactic Federation received video footage from an unknown source indicating that the X still lived. The Federation dispatched a special unit consisting of seven E.M.M.I. robots to the remote planet ZDR, believed to be the source of the transmission.
"This entry marks the end of the story arc focusing on the strange, interconnected fates of Samus Aran and the Metroid, which began all the way back in the first Metroid game for the Nintendo Entertainment System.
"For those who have followed the series, you may have many questions about the story of Metroid Dread. Does the X parasite truly exist on ZDR? Why are the E.M.M.I. hunting Samus? How will the story of Samus, the Metroid, and their interconnected fates end?
"Of course, those who have not played Metroid before may not be familiar with the events leading up to Metroid Dread. Please know that the story of this entry in the saga can be understood on its own, so rest assured you are safe to begin your Metroid adventures here."
The Extraplanetary Multiform Mobile Identifiers – or E.M.M.I. – are highly agile, large research robots that were dispatched to the planet ZDR by the Galactic Federation to capture and extract DNA from unknown creatures. But now, for some reason, they're on a relentless chase to capture Samus.