Chapter 4: That authentic "Legend of Zelda-like" feeling
This is the first game where Princess Zelda is the main character, there's the echoes gameplay, and the kingdom of Hyrule looks a bit different from before too... The newness of it all really stands out. Does this mean that the world and the enemies you fight are also different?
While echoes – in other words, using multiple items to solve puzzles – make up the main gameplay in Princess Zelda's adventure, we've kept the familiar dungeons and boss fights from the series in a way that still gives you that authentic "Legend of Zelda-like" feeling.
Designing dungeons is Grezzo's speciality. Grezzo has been researching The Legend of Zelda series for a long while now, through their works on the remakes. As such, they suggested a series of ideas that made me think, "Ah, that's a new angle!". Some of their staff have been playing the series since they were little, and I was just so excited to see what kinds of ideas they had and what they thought a Legend of Zelda dungeon should be like.
Yeah, we've been involved since The Legend of Zelda: Ocarina of Time remake, so everyone has great respect for the series. Many of the staff love it and have played the games many times over. So even now, when making a new top-down game in the series, we're always thinking about how we can bring that "Legend of Zelda-like" feeling to the game. However, we packed in so many things we wanted to do to create this "Legend of Zelda-like" feeling, and the map ended up eight times the size of The Legend of Zelda: Link's Awakening. (Laughs)
At first it was four times the size, but then, before we knew it... (Laughs) However, although the map has become much larger, the feeling of a top-down The Legend of Zelda game, where you can easily enjoy gameplay in a compact world, is still there, so it isn’t intimidating to explore. So you'll be able to play with a slightly different feeling compared to the vast worlds of The Legend of Zelda: Breath of the Wild or The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Speaking of a "Legend of Zelda-like" feeling, boss battles are also a key feature of the series, aren't they? What are the boss battles like in this game?
Your individual personality really comes out in how you choose to use echoes in boss battles. For example, there’s a snake-like echo called Rope, and it's possible to create a large number of Rope echoes at once. Some people like to create a swarm of Ropes and use them to attack endlessly while they stay on the defensive. There are other people who like to use Moblins holding a shield as a decoy while they sneak up on the enemy from behind in swordfighter form.
I see, so there are countless different strategies depending on how you use echoes.