New to Nintendo Switch? Check out these useful features and tips!
If you're the proud owner of a shiny new Nintendo Switch console, you might've already had a few Mario Kart 8 Deluxe races, played a few rounds of Super Mario Party Jamboree, started a new life on a deserted island in Animal Crossing: New Horizons, or started exploring the kingdom of Hyrule in The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom.
Did you know that you can browse news articles about games, capture screenshots and videos, play games online* and purchase downloadable titles on Nintendo Switch, though?
Need to know something else? Check out our Nintendo Switch Support section for all sorts of useful information!
If you don't know where to begin, our first-time use video is a good starting point!
For more quick pointers on setting up for the first time, see the First Time Set-Up information and choose either Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite or Nintendo Switch – OLED Model. You can also check for other topics in our Nintendo Switch Support section.
That's just the start – visit our Nintendo Switch Games section to see even more! You can also try some of these and many other games for free: check out what's available on the list of Nintendo Switch demos.
You don’t have to keep the experience all to yourself – whenever you see something cool in-game, just hit the Capture Button! You can even add text to screenshots and send them to your smart device to share the fun with your friends!
When something cool happens while you’re playing compatible games, just press and hold the Capture Button until you hear a “beep” to save the previous 30 seconds of play! Once your clip is captured, you can trim it down to include the best bits – or even save individual screenshots from the footage – and then send it to your smart device to share with friends.
To send screenshots and video clips from your Nintendo Switch directly to your smart device, just select 'Send to Smart Device' from the Posting and Editing menu, then follow the on-screen instructions.
You can activate sleep mode, adjust the controller order, or change your settings. Within the system settings menu, you'll find the option to create your own Mii character, too!
Yes, it’s possible to transfer your save data and user account to another Nintendo Switch! If you’ve been sharing a console but now you’re after one for yourself, you can bring all your data with you and keep on playing right from where you left off.
There are many different ways to create a safe gaming environment for your children on Nintendo Switch, including options available on the console and with the free Nintendo Switch Parental Controls app for your smart device.