Game Boy Advance Game Link Cable
Two or more Game Boy Advance SP systems can be connected together with a Game Boy Advance Game Link Cable. The cable length amounts to approximately 1m. With this cable, two Game Boy Advance SP systems can be connected together, if the selected Game Pak (compatible games are indicated by a corresponding symbol on the packaging) supports the multi-player mode.
Similarly, a Nintendo GameCube Game Boy Player can also be attached to one or more Game Boy Advance SP systems via the method mentioned above.
Note: Depending on the type of game, a Game Pak must be inserted into only one Game Boy Advance SP, or one Game Pak in each Game Boy Advance SP. For more information, see the section about Single-Pak and Multi-Pak multiplayer games in the FAQ.
If you wish to connect more Game Boy Advance SP systems together, you will require a corresponding number of Game Boy Advance Game Link Cables and, if applicable, the corresponding number of the multi-player game in question.