Errors while running Game Boy or Game Boy Color games
"As a result of changing technology there may be problems with sound and image when using certain older Game Boy Game Paks. Game Boy Color games may appear darker on the Game Boy Advance SP owing to its screen characteristics." - Where possible, check first whether the Game Boy Advance SP works satisfactorily with other games and whether this particular game runs properly on another, suitable Game Boy model.
If you do not have the opportunity to check this, you should send the Game Boy Advance SP together with the game to us for repair or replacement.