Latest system update information
A feature for saving and switching between HOME Menu layouts has been added to the HOME Menu Settings. Up to eight different arrangements of themes and software icons can be saved as layouts.
Data for an amiibo can be managed in amiibo Settings, for example by registering the owner’s Mii and nickname to the amiibo, or by deleting data from the amiibo.
A shuffle feature for HOME Menu themes has been added, which automatically changes the theme after putting the Nintendo 3DS system into Sleep Mode from the HOME Menu, or when turning the system on. It can be set using the Change Theme option in HOME Menu Settings.
It is now possible to take screenshots of the upper and lower screen at the same time when using the HOME Menu’s screenshot function.
The appearance of the HOME Menu can now be customised with themes. Five themes are provided with the update and additional themes can be purchased from the Theme Shop. Themes can be selected using the Change Theme option in HOME Menu Settings.
The layout of the software information page has been changed to provide easier access to videos, demo versions (when available), user reviews and other information.
A Nintendo Network ID, which is required to access certain online services, can now be created on or linked to a Nintendo 3DS system. A Nintendo Network ID can be created directly on an owner’s Nintendo 3DS system, or if the owner has already created an ID for a user on their Wii U console, their Nintendo 3DS system can be linked with that same ID. For more information, click here.