Nintendo Network ID
You can only register a single Nintendo Network ID to each Nintendo 3DS system. It is not possible to register multiple Nintendo Network IDs on a single system.
A Nintendo Network ID registered on a Nintendo 3DS system cannot be registered to another Nintendo 3DS system. If you wish to transfer your Nintendo Network ID and balance to another Nintendo 3DS system, this is only possible by performing a system transfer.
The balances from both systems will be combined.
If you register a different Nintendo Network ID on Nintendo 3DS to the one you use on Wii U, you will not be able to combine your balances.
Your balances will not be combined.
Create a Nintendo Network ID and you can start sharing your in-game experiences on Miiverse. Share screenshots, handwritten messages and more with other players all over the world!