INFORMATION ABOUT THE 3D FEATURE OF NINTENDO 3DS
The 3D effects generated by Nintendo 3DS are created using the ability to interpret 3D images due to the difference in position of the left and right eye. However, each individual sees 3D images differently.
Make sure you find the 3D setting on the Nintendo 3DS system that is most comfortable for you.
For our previous game systems, Nintendo has, as a guideline, recommended our customers to take a break every hour.
It is possible that a player might react more sensitively to 3D images than common 2D images and fatigue and/or discomfort can be experienced during gameplay with 3D images.
Therefore, we recommend our customers to take a break every half hour when using the 3D feature of the Nintendo 3DS system.
During the initial setup of your Nintendo 3DS system, you will be asked to set Parental Controls. Touch SET to begin, then follow the on-screen instructions.
Touch DISPLAY OF 3D IMAGES to disable the 3D feature. The use of the 3D feature by children aged six and under may cause vision damage. It is highly recommended that only children over six should use the system in 3D mode. Make sure you select DONE to save your settings. To use Parental Controls or to change the settings after the initial setup has been completed, open the System Settings from the HOME Menu and select PARENTAL CONTROLS.