Can the Nintendo Classic Mini: NES be plugged into a PC or other device?
Nintendo Classic Mini: NES is powered by a USB cable (type A to type micro-B) and a USB AC adapter (output: 5V/1.0A/5W).
The system can also be powered using a standard USB port (2.0 or higher) on other devices (TV, PC, etc.).
Be sure to read the instructions of the device you are using and follow all warnings. Any device into which the USB Cable is plugged must be powered on to provide power to the Nintendo Classic Mini: NES.