The Nintendo Classic Mini: NES Controller is not responding.
If you are using an unlicensed accessory, replacing it with a licensed controller may resolve the issue.
Power off the system and unplug the controller. Plug the controller into port number 1 on the front of Nintendo Classic Mini: NES and try starting a game.
If another controller works correctly with the system, then the original controller will need to be replaced.