Why do I have to turn off the Nintendo DS Lite when switching applications?
The different applications of the Nintendo DS Lite (e.g. PictoChat) work with different clock frequencies. Since it is not possible to switch directly from application to application, the Nintendo DS Lite needs to be reset and switched off.