Power Pack
The power pack is provided with the Nintendo DS when you purchase it. It is designed exclusively for use with Nintendo DS or Game Boy Advance SP and is incompatible with other Game Boy models or the Nintendo DS Lite.
Using the power pack the Nintendo DS can be operated directly from a plug socket, or via its battery. You can operate it directly from a plug socket even while the battery is being recharged. The battery takes approximately 4 hours to recharge, if the device is switched off.