Alarm
The alarm option allows you to use the Nintendo DSi as an alarm clock. Please note that when the alarm is turned on, you cannot use the Nintendo DSi in any other mode until the alarm is turned off.
Once the alarm has sounded, the alarm will enter Snooze Mode, and will continue to sound every five minutes until it has been turned off. Snooze Mode ends automatically after one hour.
While the alarm is on, tap the Touch Screen or press any button other than L and R to cancel the alarm.