How can I format the Memory Card 59?
By formatting a Memory Card the data stored on it is permanently lost. However, through this process, Memory Cards that previously contained corrupt files can be used again.
1. In the main menu, select the Memory Card menu when no Memory Card is inserted.
Insert the Memory Card to be formatted into one of the two Slots.
3. You will now be asked if you wish to format the Memory Card. Go to 'Yes' with the Control Stick and confirm with the A button.