Connections - LAN connection with more than two consoles
A LAN-connection enables you to link several Nintendo GameCubes together, so that each player can play on their own TV.
LAN is an abbreviation for "Local Area Network" and refers to limited areas like households, schools or companies.
The broadband adapter can be left connected to the Nintendo GameCube, even if no game title with LAN-Function is being played. If you want to remove the broadband adapter, please press the plastic flaps alongside the adapter inwards, and pull it straight out of the Nintendo GameCube (ensuring the Nintendo GameCube is switched off first).
This LAN-connection enables up to 8 players to play on two TV-screens. If more than two players take part, the screens will be split.
If all Nintendo GameCubes taking part are linked together and switched on, the LAN-mode option appears on all title-screens. After every player has confirmed the LAN mode and the connection has been made, the Mode Menu comes up. If all players have confirmed the game settings, the A button needs to be pressed to bring up the LAN mode's title-screen. By choosing "Start Game" you can quit the registration process and start the race (for details see game instructions).
Please make sure that all Nintendo GameCubes are set to the same screen resolution (50 Hz mode or 60 Hz mode), when setting up a LAN connection.