Connections - LAN connection with two consoles
A LAN-connection enables you to link several Nintendo GameCubes together, so that each player can play on their own TV.
LAN is an abbreviation for "Local Area Network" and refers to limited areas like households, schools or companies.
You can leave the broadband adapter plugged in the Nintendo GameCube, even when no game with LAN-function is being played. If you would like to remove the broadband adapter, press the two plastic flaps on the side of the adapter inwards, and pull it straight out of the Nintendo GameCube (ensuring that the Nintendo GameCube is switched off first).
This LAN-connection enables you to link up to 8 Nintendo GameCubes together. On each Nintendo GameCube two players can compete in a team/kart against their competitors, so that up to 16 players are able to play simultaneously.
When all Nintendo GameCubes taking part are linked and switched on, the LAN-mode option appears on all title-screens. After the LAN-mode has been confirmed by all players and the connection has been made, the mode selection menu comes up. If all game settings have been made, you can press the A Button to go back to the title screen of the LAN mode. There you can select "Start Game" to quit the registration process and start the race (see game instructions for details).
As far as the LAN-connection is concerned, please make sure that all Nintendo GameCubes select the same screen resolution (50 Hz mode or 60 Hz mode).