Controller and/or individual buttons no longer working
First of all check whether the L or R button was pressed when switching on the console, or the Control Stick or C Stick was not in the neutral position. If this is case, this can result in operating faults.
In order to restore the original neutral position, all controller buttons, keys and sticks must be released (the Control Stick and the C Stick must be in the neutral middle position). The X, Y and the START/PAUSE buttons must then be held down for at least three seconds.