Game rolls, jolts or appears in pieces
Please check (using the game instructions) whether the corresponding game has a PAL 60 Hz mode, and if so whether your TV is able to depict image signals received in PAL 60 Hz. (You will also find detailed information on this in the FAQs on the Nintendo GameCube system under the "Information on PAL 60 Hz mode" chapter.)
If this is not successful, test the game and Nintendo GameCube on another TV that is able to depict PAL 60 Hz.
If the game still shows the same image problems - if possible - test the affected game with another Nintendo GameCube on a TV that is able to depict PAL 60 Hz.
If this is not successful, please test whether the game works in another Nintendo GameCube (ensure that the Hz settings match on the game and TV).
If possible, connect your Nintendo GameCube to another TV to exclude a defect with the TV.
If this is not successful, if possible, test the affected game in another Nintendo GameCube.