Nintendo Network ID on Nintendo 3DS
Can I register the same Nintendo Network ID on more than one Nintendo 3DS system?
No, this is not possible. Your Nintendo Network ID is tied to your software and/or additional content you have purchased and downloaded. As the rights of usage for software you have purchased apply only to a single Nintendo 3DS family system, you can only register your Nintendo Network ID on one system.
No. Each Nintendo 3DS system can only have one registered Nintendo Network ID at a time.
If I create a Nintendo Network ID on Nintendo 3DS, can I use it on Wii U at a later date?
Yes, this is possible. If you don't already have a Nintendo Network ID on Wii U, you can create one on Nintendo 3DS and use it on your Wii U at a later date.
To link an existing Nintendo Network ID to a Wii U user account, please see our Tutorial: How to register a Nintendo Network ID on Wii U.